egyedi webáruház fejlesztés, egyedi alkalmazásfejlesztés
2009 márciusában került átadásra a Praktiker számára fejlesztett webáruházunk második fázisának, a megvásárolt termékek házhozszállítását és a hazai áruházak közötti work-flow-t lehetővé tévő fejlesztése. A közös munka kapcsán szerzett technológiai és üzleti tapasztalatokra alapozva vállaljuk egyedi, országosan több áruházzal rendelkező, erős ügyfélszolgálati és work-flow támogatottságú webáruházak fejlesztését, üzemeltetését.
Webáruház szoftver bemutatása
Miért fejlesztettünk?
Webáruház fejlesztésünk az open source webáruház alkalmazások és a nagy áruforgalmi megoldásszállítók közötti piaci rést célozza meg.
A letölthető, sok hasznos modullal rendelkező open source megoldások gyors és költséghatékony megoldást jelentenek az internetes kereskedelembe történő belépésre, de meglévő moduljaikon felül nehezen bővíthetőek és testre szabásuk megbízói üzleti folyamatokhoz gyakorlatilag egyet jelent ezen rendszerek újraírásával. További hátrányuk, hogy az ilyen rendszerek megjelenése szinte megegyezik, annak ellenére, hogy tetszőlegesen állíthatók a színek és formák, de szerkezetüknél fogva az egyedi megjelenés, az egyedi imázs nem biztosítható.
A nagy megoldásszállítók az általuk forgalmazott ERP rendszerekkel integrált megoldást kínálnak, azonban fejlesztési és üzemeltetési költségekben nem versenyképesek és rugalmasság tekintetében is elmaradtak az általunk tapasztalt hazai elvárásoktól, valamint a webáruház sikerességének egyik fontos oszlopaként nyilvántartott közösségi funkciókkal sem rendelkeznek.
Az rblmarketing és technológiai partnerei által fejlesztett és elsőként a Praktiker Magyarország Kft. számára szállított megoldás, amely a www.praktikerwebshop.hu címen is megtekinthető, rugalmas és testreszabott integrációt kínál a megbízói rendszerekhez és üzleti folyamatokhoz. Egyedi, megbízó specifikus igényekkel tetszőlegesen bővíthető, a megbízó szervezetére szabott üzleti folyamatokat támogat, a legmodernebb értékesítési eszközöket tartalmazza és igény szerint az egyre elterjedtebb és egyre népszerűbb közösségi funkciók is beépíthetőek - mindezt elfogadható költségek mellett.
Letölthető dokumentáció (word)
Technológia
Jelenlegi fejlesztésünk Microsoft IIS webszerveren, MS SQL adatbázis szerveren és a legköltséghatékonyabb PHP szoftverkörnyezetben fut. A fejlesztés átalakítható Linux/Unix környezetben, Apache webszerveren történő futtatásra, MySQL, PostgreSQL adatbázis szerveren történő futtatásra is.
Webshop rendszerünk teljes egészében internetes alkalmazás, mindegyik szereplő felhasználónévvel és jelszóval védett bejelentkezés után fér hozzá a saját adminisztrációs felületéhez, és jogosultságának megfelelő funkciókhoz.
Ennek a megoldásnak előnye, hogy bárhonnan, ahol rendelkezünk internet kapcsolattal elérhető, mindig az aktuális, legfrissebb tartalmakkal dolgozhatunk, tökéletes kollaborációt tesz lehetővé, bármennyi áruház hozzákapcsolható, platform független így bármelyik gépen működik.
A webáruház bármilyen elterjedt internetes böngészővel használható. Fejlesztésünk kitesztelésre került MS Internet Explorer 6., 7.; Opera 9.x; Google Chrome 2.x; Mozilla FireFox 3.x; Apple Safari 4 böngészőkkel.
Webshop design, front-end
A www.praktikerwebshop.hu címen elérhető webshop design szintén ügynökségünk partnerének munkája.
Természetesen a designt alapjait minden esetben a megrendelő arculata és az áruház profilja határozza meg. A Praktiker webshop arculatában közreműködő partnerünk végzi a leglátogatottabb és legnagyobb bevétellel rendelkező internetes áruház, a Bookline arculati munkáit, internetes értékesítési koncepcióit is.
Ezért az arculati elvárásokon felül a legfrissebb internetes marketing trendeket tudjuk két nagy látogatottságú weboldal tapasztalataiból leszűrni és partnereinknek átadni. A grafikai tervezés során minden esetben a marketing-orientált szemlélet alakítja ki a webshop struktúráját és külalakját.
Adatbázisréteg
Webáruház megoldásunkkal azokat kereskedelmi vállalatokat célozzuk meg, akik rendelkeznek már olyan informatikai háttérrel, ahol a forgalmazott árukészlet jelen van. Ezért árukészletmodullal webáruházunk jelenleg nem rendelkezik - most zajlik egy ilyen specifikáció -, hanem a már meglévő rendszerekből nyerjük ki a termék, és akár az ügyfél adatokat. Ez történhet állandó online kapcsolattal titkosított VPN-en keresztül, vagy pedig oly módon, hogy a megbízói adatbázisból készített adatbázis exportot dolgozza fel a rendszer. Ez az adatbázis export értelemszerűen csak a webáruházban történő értékesítéshez szükséges adatokat tartalmazza, tehát az üzleti kockázatot jelentő adatok kiadása nem szükséges. Az így kinyert és feltöltött adatbázist konvertálja be a webshop saját adatbázisába. A kapott adatbázistól függően kell ezt a konvertáló interfészt létrehozni, az adatbázis struktúrától és típustól függően.
A termékadatbázisnak tartalmaznia kell, vagy tartalmazhat, a megoldástól függően minden olyan adatot, ami a termék értékesítéséhez kereskedelmi vagy törvényi előírások miatt szükséges. Ilyen adatok lehetnek a cikkszám, terméknév, termék fotó, ár, rövid és hosszú termék leírás, gyártói logó vagy veszélyességi ikonok, de a lista igény szerint bővíthető.
Az adatbázis export tartalmazhat a termékadatbázison kívül felhasználói adatokat is, így a már nyilvántartott, rögzített vevőink, törzsvásárlóink is szerepelhetnek a rendszerben, illetve a felhasználói adatbázis frissítése nem csak a felhasználói interfészen (magán a weboldalon) keresztül történhet, hanem az ERP rendszeren keresztül is. Az adatbázis szinkronizálását pedig az internetes adatbázis feldolgozásakor lehet elvégezni.
A rendszer szereplői
Jelenlegi rendszerünk egyik nagy előnye, amit a már bevezetőnkben említett nyílt forráskódú megoldásokban nem érhetünk el, hogy a klasszikus 3 szereplős vásárlás helyett (vevő, webáruház, szállító), a "webáruházon" belül is meg tudunk különböztetni szereplőket, különös tekintettel a vevőszolgálatra, ami a nagy forgalmat lebonyolító kereskedelmi cégeknél feltétlenül szükséges. További jellemzője, hogy tipikusan olyan áruházláncok kiszolgálására is alkalmas, amelyek több áruházzal is rendelkeznek az ország területén, több személyes áruátvételi pontot biztosítva a vevőknek.
Az általunk fejlesztett megoldás szereplői:
- Vevők
- Vevő
- Törzsvásárló
- Webáruház
- Vevőszolgálat
- Telefonos
- E-mailes
- Csoportvezető
- Pénzügy
- Raktár/logisztika
- Raktár 1
- Raktár 2
- Raktár stb.
- Pénztár
- Pénztár 1
- Pénztár 2
- Pénztár 3
- Felsővezetői kontroll
- Vevőszolgálat
A vásárlási work-flowban rész nem vevő, de az üzemeltetésben szerepet játszó felhasználói csoportok:
- Webáruház marketing
- Hírlevelek
- Bannerek
- Kampányok
- Statisztikák
- Webáruház adminisztráció
Keresőmarketinget támogató megoldások
Mivel az egyik legolcsóbb és leghatékonyabb hirdetési forma az ingyenes, un. organikus találatok a keresőkben, elsősorban a hazánkban is a legnépszerűbb Google-ban, ezért áruházi megoldásunk támogatja azokat a keresőbarát megoldásokat, amik kedvezően befolyásolhatják kulcsszavunk helyezését az organikus találati listában.
Az alábbi megoldások kerültek, vagy kerülhetnek beépítésre rendszerünkbe:
- W3C valid kódolás;
- Szöveges menü rendszer;
- Beszédes könyvtár modul;
- Egyedi meta információk kitöltése egyedi oldalakhoz;
- Termék oldalaknál automatikus "beszédes könyvtár és meta tag generálás adatbázis adatok alapján;
- Google Analytics beépítés;
- Link title létrehozás;
- Képek ALT és TITLE tagjának kitöltése;
- Termékekhez történő felhasználói hozzászólások;
- TOP listák;
- Belső URL navigáció;
- Sitemap modul;
Webáruház szoftver bemutatása
Keresés
Az általunk fejlesztett webáruházban közel 40 000 terméket találhat a látogató a szabadszavas kereső, vagy a termékkategória linkekre kattintva. A keresési találatot a cikkcsoportok és alcikkcsoportok kiválasztásával szűkíthetik a látogatók, valamint szűrhetik a keresést árkategóriára, csak akciós termékre vagy konkrét beszállítói márkára is. A keresési találatok számát lehet változtatni, valamint lépkedhetünk a találati oldalak között előre hátra. Már a keresési találat oldalról kosárba rakható a termék, mennyiséget azonban csak a konkrét termékoldalon lehet megadni.
Termékinformációk
Minden megjelenő termékinformációs az adatbázis importból kerül feldolgozásra, a webáruházban csak esetleges módosításuk lehetséges az adminisztrációs felületen. A termékek oldalon megjelenítjük:
- a termék képét,
- megnevezését,
- cikkszámát,
- árát,
- ha akciós akkor akciós árát,
- a termék rövid és hosszú leírását,
- a termék gyártójának logóját,
- a termékhez kapcsolódó egységárat (ami lehet db ár, kg-ra vonatkozó ár, stb.),
- a termék kiszállításával kapcsolatos információt (kiszállítható, egyedi ajánlat alapján szállítható ki, nem szállítható ki),
- emlékeztető cikkcsoportokat,
- az adatbázisban rendelkezésre álló ajánlott termékeket,
- hasonló árú termékeket,
- intelligens termékajánlás: olyan termékeket javasol kapcsolódó termékként a termékhez, melyet a korábbi vásárlók szintén megvettek az adott termékkel együtt. Minél gyakrabban vásárolták meg őket együtt, annál szorosabb köztük a kapcsolat. Hosszú távon sokkal hatékonyabban tud javaslatokat tenni a látogatók számára, mint akármilyen eladó. Automatikus, emberi beavatkozást nem igényel,
- veszélyességi leírást,
- mennyiségre vonatkozó leírást (pl. kifutó termék),
- marketing típusú üzeneteket,
- logókat (pl.: új, ajánljuk, stb.)
Rendelés, vásárlás
A látogatók a keresett termékeket a kosárba tudják tenni, mint minden webáruházban és onnan a mennyiség véglegesítésével a kiszállítás és a fizetés megadásával meg tudják rendelni.
Kiszállítás
A felhasználóknak a megrendelt termék kiszállíthatóságától függően lehetőségük van nem csak a kiválasztott áruház valamelyikében a megrendelt terméket átvenni, hanem ki is szállítathatja a különböző kiszállítók valamelyikével.
Fizetési módok
A vásárlás során, a kiválasztott áruátvétel függvényében lehetősége van a felhasználóknak az áruházi fizetésre, utánvétfizetésre a szállítónak, valamint bankkártyás fizetésre az OTP bank rendszerét használva, és előreutalásos fizetésre is. A PayPal rendszerrel történő fizetés folyamatban van.
Regisztráció
A webáruházon a látogatóknak lehetőségük van a regisztrációra, így nem kell minden egyes rendeléskor megadniuk a megrendeléshez, számlázáshoz, kiszállításhoz szükséges adatokat, nem kell minden vásárlás alkalmával kiválasztani az átvétel helyszínéül választott áruházat, visszanézhetőek a rendelések, az internetes fizetések, sőt amennyiben törzsvásárlók vagyunk, azt is megtekinthetjük, hogy miként áll az egyenlegünk, milyen kedvezményekkel számolhatunk. Személyes adataink bármikor módosíthatóak a webáruházba történő belépés után, illetve törölhetőek, amennyiben úgy döntünk.
Fejlesztés alatt álló webáruház moduljaink
TOP listák
A különböző értékesítési és látogatottsági vagy látogatói minősítések alapján generált TOP listák szöveges linkekkel, vagy akár konkrét termék képekkel együtt. Képezhetünk TOP listákat az újdonságokból és a legolcsóbb termékekből és a legutóbb megnézett termékekből is.
Látogatói aktivitás - web2
A termékekhez a felhasználóknak - regisztrációval, vagy a nélkül - lehetőségük van hozzászólni a termékhez, megírni véleményüket, valamint minősíthetik is azt.
Csomag ajánlatok
Lehetőség lesz két féle szempont szerint is csomagajánlatokat létrehozni.
1) megadható lesz, hogy hány darabot kell vásárolni bizonyos termékekből, hogy a következő terméket már kedvezménnyel vásárolhassuk meg, így létrehozhatunk 5-öt fizet 1-et kap akciókat, amik növelhetik a kosárértéket.
2) Megadható lesz egy megrendelés értékhatár, ami felett vagy ajándék jár, vagy kedvezmény bizonyos termékekre, termékcsoportokra vagy akár az összes termékre. Így szintén növelhető a kosárérték.
Kosár mentése funkció
A rendszer lehetőséget biztosít a felhasználók számára a kosárba rakott termékek lementésére, ha épp nem akarják azonnal megrendelni. Gyakran előfordul ugyanis, hogy csak pakolják a termékeket a kosárba, de a végén rájönnek, hogy nem akarnak ennyit költeni. Ilyenkor egy hatékonyabb módszer lehet, ha a termékek kosárból való törlése helyett lehetőséget biztosítunk számukra a termékek elmentésére.
Kedvenc termékek funkció
Lehetősége van a vásárlónak az általa kiválogatott termékeket megjelölnie kedvencként, és amikor az szükséges, egy listát kérni a bejelölt termékekről. Nemcsak segít a korábban meglátogatott termékekre való emlékezésben, de növeli az adott termékek megvásárlásának esélyét is.
Lojalitás, hűségpont gyűjtő rendszer
A rendszer talán a leghatékonyabb módja a visszatérő vevők szerzésének. A vevők minden vásárlás után bónuszpontokat kapnak, melyeket gyűjthetnek a privát hűségpont-számlájukon, és mely pontokat később levásárolhatnak. Pontok alapvetően a vásárlási érték alapján kaphatóak, de az egyes termékekhez akár egyedi bónuszpontok is meghatározhatóak, hogy ezáltal ösztönözzük az értékesítésüket. A pontok folyamatosan megtekinthetőek a vásárló által a saját felhasználói oldalán.
Adminisztrációs felület
Az adminisztrációs felület szintén interneten elérhető felület. Felhasználónév és jelszó beírásával lehet belépnie a különböző felhasználóknak. A belépő felület jelenleg nem titkosított felület, de megoldható a belépés titkosítása.
Az adminisztrációs felület bármilyen elterjedt internetes böngészővel használható. Kitesztelésre került: MS Internet Explorer 6., 7.; Opera 9.x; Google Chrome 2.x; Mozilla FireFox 3.x; Apple Safari 4.
Az adminisztrációs felület a felhasználói igényeknek megfelelően alakítható, a megbízó arculati színei szerint formázható, hogy bele illjen az egységes arculatú rendszerekbe.
A különböző jogosultsági csoportokba tartozó felhasználóknak közel azonos szerkezetű, de eltérő tartalmú felület jelenik meg a bejelentkezés után. Azok a linkek, amelyekhez nincs az adott felhasználó csoportnak hozzáférése, nem kattinthatóak és csak azok a megrendelések jelennek meg a nyitóképernyőn, amelyek az adott felhasználói csoporthoz (pl. pénzügyes), vagy ahhoz az adott áruházhoz (például: kassza) tartoznak, ahol a rendelés éppen szerepel.
Az adminisztrációs felületen az alábbi funkciók állnak rendelkezésre:
- Adminisztrátor menedzsment
- Jogosultsági csoportok menedzsment
- Megrendelések menedzsment
- Pénzügyi menedzsment
- Kiszállítás menedzsment
- Vásárlók menedzsmentje
- Törzsvásárlók menedzsment
- Telefonos és e-mailes vásárlók hozzáadása
- Új kosár felvétele
- Saját adatok módosítása
- Levél logok és sablonok
- Pénzügyi napló
- Internetes katalógusok menedzsmentje
- Termék menedzsment
- Áruház menedzsment
- Szállító partnerek menedzsmentje
- Kiszállítási díjak menedzsmentje
- Oldal beállítások
- SEO URL menedzsmentje
- Hírlevél menedzsment
- Banner menedzsment
- Statisztikák
- Adminisztrációs felület napló
Adminisztrátor menedzsment
A rendszer adminisztrátorainak felvételére és menedzselésére szolgáló modul. A felhasználókat felhasználói csoportokhoz rendeljük hozzá, így a jogosultságok egy helyen menedzselhetőek, nem kell mindig felhasználó szinten kezelni.
Jogosultsági csoportok menedzsment
A rendszer működtetéséhez szükséges, a cég szervezeti felépítésében jól elkülöníthető csoportokat hozhatunk létre és hozzájuk a különböző funkciókra olvasási, írási és törlési jogot adhatunk.
Megrendelések menedzsment
A webáruházba beérkező rendelések jelennek meg itt a nyitó oldalon, ha vevőszolgálati munkatársnak megfelelő jogosultsággal lépünk be. A különböző státuszú megrendeléseket láthatjuk, kezelhetjük a rendeléseket, állíthatunk státuszokat, valamint menedzselhetjük a felhasználó megrendelését is.
Pénzügyi menedzsment
Ha pénzügyes munkatárként lépünk be az adminisztrációs felületen, akkor nyitóképernyőnkön a pénzügyileg rendezendő megrendeléseket látjuk. Itt tudja a pénzügyi adminisztrátor jelölni, ha beérkezett egy rendelés előreutalt összege, itt tudja ellenőrizni a bankkártyás fizetéseket, itt tudja összenézni az utánvétből befolyt összegeket a pénzügyi napló segítségével.
Kiszállítás menedzsment
Azok a megrendelések jelennek meg itt, amelyeket a vevők házhoz szállítással kívánnak megrendelni. Ezen a felületen tudja a menedzser a kiszállítási értékeket és adatokat felvinni, a rendeléseket kinyomtatni, a rendeléseket átadni a kasszarendszer felé, a rendeléseket átadni a szállítónak; valamint ugyan itt kerül a visszárú rögzítése is. Webshop menedzsment felhasználó, az ország összes áruházában egyedi, egymás között a rendeléseket át tudják adni, ha az ügymenet úgy kívánja.
Vásárlók menedzsmentje
A webáruházban regisztrált felhasználók listája, amit ki lehet bővíteni a ERP rendszerből importált felhasználó adatokkal is. Ezeket az adatokat a felhasználók a belépésük során maguk is módosíthatják, de az adminisztrátor is hozzáfér - megfelelő jogosultság esetén - ezekhez az adatokhoz és módosíthatja azokat.
Törzsvásárlók menedzsment
Azok a felhasználók menedzselhetőek itt, akik regisztrált felhasználók és korábban már regisztráltak törzsvásárlónak. Hasonlóan a felhasználók menedzsmentnél, itt is módosíthatóak az adatok.
Telefonos és e-mailes vásárlók hozzáadása
Rendelést a vásárlók leadhatnak telefonon és e-mailben is. Ezeket a felhasználókat ebben a menüpontban vihetjük fel és a rögzítés során az Új kosár menüpontban hozhatunk létre számukra új kosarat.
Új kosár felvétele
Már meglévő, regisztrált felhasználó számára hozhatunk létre új kosarat és menedzselhetünk le a vásárló számára egy rendelést ebben a menüpontban.
Saját adatok módosítása
Az adminisztrátor ebben a menüpontban módosíthatja saját személyes adatait.
Levél logok és sablonok
A vásárlókkal történő kommunikáció során kiküldött levelek tekinthetőek meg ebben a menüpontban, valamint a vásárlókkal történő kommunikációhoz szükséges levél sablonokat hozhatunk létre, így egy-egy válasz tipizálható, kiválasztható cím alapján, nem kell mindig újra írni.
Pénzügyi napló
Az összes pénzmozgással kapcsolatos tranzakció jelenik itt meg egy helyen.
Internetes katalógusok menedzsmentje
A webshop oldalán megjelenő lapozható, termékenként kattintható prospektusok feltöltésének, publikálásának menüpontja.
Termék menedzsment
A beimportált termékadatbázis esetleges módosítását lehet ebben a menüpontban végrehajtani.
Áruház menedzsment
A vevők által a webáruházban kiválasztható áruházat adminisztrációjára szolgál.
Szállító partnerek menedzsmentje
A kiszállításkor a raktáros felhasználó által kiválasztható szállító partnerek menedzselésére szolgáló menüpont.
Kiszállítási díjak menedzsmentje
A különböző értékhatárokhoz tartozó kiszállítási díjak menedzsmentje. Módosíthatóak az értékhatárok és a hozzájuk tartozó díjak is.
Oldal beállítások
A webáruház általános, keresőmarketing szempontból fontos meta adatait lehet ebben a menüpontban beállítani.
SEO URL menedzsment
A kereső marketing szempontból fontos oldalak un. beszédes vagy szép URL-jének létrehozására és konkrét oldalhoz rendelésére szolgáló menüpont. A keresőmarketing funkciókon túl a webanalitikai eszközök használatakor (Google Analytics) vesszük hasznát a nem "?=&id=1234" kódokkal paraméterezett, hanem értelmezhető, beszédes (/regisztracio/) URL-eknek. Az így létrehozott URL-ekhez a Google Analyticsben akár GOAL-okat is hozzá tudunk rendelni, így segítve elő a webáruház konverziójának mérését, a webáruházban zajló látogatói aktivitások követését.
Hírlevél menedzsment
A különböző felhasználói csoportoknak (hírlevél feliratkozott, regisztrált, regisztrált és vásárolt, törzsvásárló, vagy egyedi névre, e-mail címre leszűrt) lehet létrehozni és kiküldeni hírlevelet. A hírlevelek paraméterezhetőek egyedi adatokkal, kiküldésük időzíthető is.
Banner menedzsment
Az oldalon megjelenő bannerek menedzselésére és statisztikáinak megtekintésére alkalmas felület.
Statisztikák
Az oldal vásárlási és hírlevél feliratkozási adatait tekinthetjük meg, válogathatjuk le különböző szempontok alapján és készíthetünk belőlük riportokat, adatbázis exportokat.
- Hírlevél statisztikák
- Regisztrált felhasználók
- Vásárlási statisztikák
- Leggyakrabban vásárolt termékek toplistája
- Leggyakrabban választott áruházak toplistája
- Leggyakrabban választott irányítószámok toplistája
- Leggyakoribb vásárlási érték
- Leggyakoribb vásárlási időszak
A látogatottsági és a látogatókkal kapcsolatos egyéb statisztikákat a Google Analytics rendszerével mérjük, ott tekinthetőek meg.
Adminisztrációs felület napló
Minden tevékenység, amit az adminisztrációs felületen végeznek, a belépéstől a kilépésig, naplózásra és elmentésre kerül időponttal, adminisztrátorral és a végzett tevékenységgel együtt, így később visszanézhető.
További információk kérhetők:
Rönky Balázs
+36 30 6 803903
Letölthető dokumentáció (word)
További szoftverfejlesztési kompetenciák
Programnyelvek: PHP, JAVA
Adatbázisok: MySQL, PostgreSQL, MSSQL
Webes technológiák: AJAX, Javascript, XHTML, CSS
További szoftverfejlesztési referenciáink
Fodrászok Nemzetközi Egyesülete: szoftverspecifikáció, internetes szavazóverseny és tartalommenedzsment-rendszer programozás;
Országgyűlés Hivatala, Országgyűlési Könyvtár: képviselő tájékoztatási intranet szoftverspecifikáció, szoftverfejlesztés, support;
Sodexo Magyarország Kft.: szoftverspecifikáció, tartalommenedzsment-rendszer programozása;
Szent István Egyetem: szoftverspecifikáció, tartalommenedzsment-rendszer programozása;
TÁRKI Zrt.: szoftverspecifikáció;
Vám- és Pénzügyőrség Vegyvizsgáló Intézete: szoftverspecifikáció;
Egyedi, megbízható szolgáltatóra, határidőre elkészülő szoftverre van szüksége?
Keressen bennünket az alábbi elérhetőségeink egyikén egy személyes konzultációért.
Rönky Balázs
Telefon: +36 30 680 3903
E-mail: ronky.balazs@rblmarketing.hu